Har du fått ett krav och är osäker på ifall kravet är betald, vänligen logga in på vår webb. Där kan du enkelt kontrollera ifall du har ett pågående ärende hos oss. Du kan logga in här.
Vi har anslutit oss till den digitala brevlådan Kivra, vilket innebär att du som är ansluten till Kivra kan få brev av oss där. Du som har appen har möjlighet att betala ditt krav direkt via Kivra. Önskar du hellre att få brev via posten kan du logga in på Kivra och avregistrera avsändare. Läs mer här
Har du mottagit en påminnelse eller ett inkassokrav och inte har möjlighet att betala innan förfallodatum? Vänligen kontakta oss snarast så hjälper vi dig med ditt ärende.
Har du gjort en överinbetalning kommer detta att registreras då din betalning är oss tillhanda. Du kommer då får ett brev eller mejl från oss hur du ska gå tillväga.
Du kan följa alla inbetalningar och fakturor via vår webb. Du kan logga in här, saknar du inloggningsuppgifter vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
Är uppgifterna på kravet felaktiga vänligen kontakta oss, så hjälper vi dig att reda ut det.
Har du fått ett krav som du anser vara felaktigt ber vi dig bestrida ärendet direkt, detta kan göras skriftligt eller muntligt. Ange alltid vårt ärendenummer samt anledning till varför du invänder mot kravet.
Har du mottagit en påminnelse eller ett inkassokrav som inte betalas innan förfallodatum riskerar du att ärendet går vidare till kronofogden för ansökan om betalningsföreläggande. Detta kan i sin tur leda till en betalningsanmärkning.
Ja, vi har egna jurister som tar hand om ditt ärende. Hör av dig direkt. Du hittar epost och telefonnummer här.
Färjeleden 7
621 58 Visby